Tiden springer iväg..

Ett år går skrämmande fort nu för tiden. När man tänker ett år tillbaka så känns de som om de var igår, samtidigt som de känns som en evighet sedan..
För ett år sedan upplevde jag & Elin nog dom bästa dagarna i våra liv, visst de är lätt att säga, men den friheten vi kände då efter nästan ett år utav slaveri & ett hemskt kontroll behov som någon hade gentemot oss, så upplevde vi sån frihet, där ingen kunde kontrollera vad vi gjorde, utan de var bara vi två & ingen annan som visste vad vi gjorde, vart vi var, eller vem vi var med, vilket var en rätt stor omställning för oss. Svårt att förklara, men Elin är nog den enda som kan förstå vad jag pratar om.

För ett år sedan, denna tidpunkt på kvällen/natten stod vi just nu på en bardisk & sjöng & dansade till Hitman-Like I love you, sommaren 2008 bästa låt! Vi besökte Den glade Viking som vi gjort dom senaste dagarna under en veckas tid.
Två veckor utav frihet, lycka & endas glädje! Två veckor som visade sig att bli dom två bästa veckorna i mitt liv!

 



Det är inte bara åren som går fort, även månaderna springer fram..
Samtidigt som de känns som ett annat liv sedan jag flyttade hem till Kalix igen, så känns de samtidigt som om de var förra veckan jag var i Åre för att göra min första säsong, min första säsong som skulle bli dem 5 bästa månaderna i mitt liv.. Men som vi alla vet så blir de inte alltid som jag tänkt sig.. Åre var inte alls som jag trodde, visst jag älskar själva Åre, men allt runt omkring var inte alls som de skulle vara.. & mycket med de har nog att göra med att jag lyckades träffa Alexander veckorna innan jag åkte ner dit. Saknaden utav honom var för jobbig, så jag lyckades inte njuta utav min säsong i Åre..
Jag ska inte klanka ner på Åre, för jag hade grymt kul där oxå, & jag träffade många underbara själar som jag hoppas på att jag kommer hålla kontakten med!

Ibland känns de tomt att inte komma "hem" till mitt & Jossans rum, att inte mötas utav en uttråkad Jossan som sprudlar utav glädje när man öppnar dörren när hon inser att hon inte är ensam längre!
Jag saknar Linda, Johanna & Bysse så jag dagligen umgicks med, alla våra utekvällar & alla flyttar jag hjälpt Johanna & Bysse med!
Saknar ibland tjejen på Ica i Duved som jag lyckades bli halv bundis med..
Ja de känns konstigt..




Jag har varit hemma i över två månader, i över två månader har jag bott tillsammans med Alexander, för första gången i mitt liv är jag sambo på riktigt, vilket är skrämmande ibland, fast samtidigt är de det bästa som finns! Att dela så pass mycket med någon & veta att någon alltid finns där när man behöver någon är bland de underbaraste som finns.
Jag hade verkligen glömt hur de känns att tycka om någon så pass mycket att de nästintill gör ont i vissa tillfällen.
Bara känslan att somna brevid någon, eller vakna mitt i natten utav att personen brevid en drar en tätt intill & kysser en i nacken, vilken underbar känsla!
Att höra Alexander säga "Jag älskar dig, Sara!" Gör mig knäsvag, jag tror att jag ska svimma utav lycka ibland & mitt hjärta slår sådär härligt fort, samtidigt som fjärilarna i magen gör volter, får mig att känna sådan lycka så jag vet inte vart jag ska vägen. Den känslan är oslagbar, de finns inge underbarare, eller något som kan göra min dag bättre!



De jag egentligen vill säga med detta inlägg är väl att tiden springer förbi nu mer. Ena dagen är de april, andra är de helt plötsligt slutet utav juni..
Men jag är lycklig, de är jag! & ibland frågar jag mig själv vad jag gjort för bra för att förtjäna må så bra som jag gör !?
Nääe, nu ska jag försöka somna, vilket inte är så lätt utan Alexander vid min sida.. Då är frågan hur jag ska kunna sova utan honom i en månads tid ?

Godnatt kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Elin

helt sjukt vad tiden gått fort! saknar oxå sunny och den ofattbara frihet vi kände då. Varje dag tänker jag på vad vi gjorde i sunny och jämför med vad jag gör nu, är en väldigt stor skillnad! och för ett år sen trodde jag aldrig att jag skulle vara här! Vi ses snart i Umeå! det kommer bli underbaaart! :D pusskram!

2009-06-25 @ 01:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0