Var de bättre förr ?

Satt & pratade med min mormor & morfar om hur dom träffades.
Alltid när morfar berättar historier från deras ungdom så spelas allt han säger upp som en svart vit film framför mina ögon.
Nåväl, morfar berättade att de var den 5 juni 1949 om jag inte minns helt fel som morfar för första gången slog upp ögonen för min mormor. Han satt på en buss med sina vänner & såg henne gå förbi.
Han vände sig till sina vänner och sa, "Det där är min 5års plan!"
& mycket riktigt, idag nästan 60år senare är dom fortfarande tillsammans, lyckliga & sådär kärleksfulla.
& Varje gång man frågar något om förr i tiden så tittar dom på varandra med en kärleksfull blick & ett léende på läpparna.
Allt detta får mig att undra om de kanske var bättre förr ?
Med tanke på att min pappa slog upp ögonen för min mamma & bestämde sig för att "henne ska jag ha!" & se, dom är fortfarande lycklig gifta, så de kanske var så att förr var de bättre, förr visste du att du vill leva med denna person.

Jag frågade faktiskt min morfar hur man vet att de är rätt person, & svaret jag fick var,
"Man känner de, allt känns rätt, så fort jag såg på din mormor så kände jag, det är hon! Det kändes i hela kroppen!"

För hur kan man vara så säker på att man vill leva med samma person hela livet ?
Jag mena absolut inte att jag inte är lycklig, för de är jag, jag är kär över öronen, så kär att de känns som om mitt hjärta ska spricka snart. Men som sagt hur man kan vara säger på att de känns på samma sätt om 5, 10 år ? Man kan väl aldrig vara riktigt säker ? eller, har jag fel ?

Jag tror de var bättre förr, innan allt detta med otrohet blev en sån grej som är så accepterat & vardagligt, vilket de absolut inte borde vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0